DU är den viktigaste personen i DITT liv

För att förklara det förra inlägget...


Min kompis hade problem med sin kille, och då tycker jag det är självklart att hon ska få prata ut och att hon ska känna att det finns någon som bryr sig.


Och känner sig någon oälskad så ger jag kärlek till den personen för att denne ska förstå hur underbar han/hon är.


Precis det hände igår, min kompis var ledsen. Jag lyssnade, tröstade, peppade och gav kärlek för att hon skulle må bra. Det är inte för mycket tycker jag. Sen kommer kommentaren "Belinda, du är som en kärleksguddina" som verkligen värmde.


Jag bryr mig väldigt mycket om folk i min närhet. Det är många som känner en tillit till mig och folk vänder sig ofta till mig när de mår dåligt. Och jag blir väldigt glad att de känner en tillit i mig och vågar vända sig till mig:)


Dock kan det bli för mycket. Jag bryr mig mer om andra människor än mig själv. Det gör att jag ofta kommer i kläm.


Jag ser hellre att andra mår bra än att jag själv gör det. Jag sätter andra för mig själv och ställer upp på saker som jag känner mig obekväm med bara för att andra ska må bra.


"DU är den viktigaste personen i DITT liv"


En kompis säger alltid så till mig. Men jag har svårt att ta till mig det. Jag vet att det är så sant, men jag ser fortfarande andras välmående som det bästa.


Jag bryr mig för mycket. Eller jag vet inte om jag ska säga för mycket. Kanske ska säga att jag bryr mig för lite om mig själv?


Puss hejs<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0