Film vs Bok

Det är sjukt hur mycket man kan ändra från en bok till en film. Jag älskar både boken och filmen, men de är totalt olika.


Systar i jeans är det jag pratar om nu.


Nu när jag varit sjuk har jag läst ut första boken och sedan kollat på filmen direkt efter. Helt annan story! Visserligen är båda varianterna bra, men det är sjukt att man kan ändra så mycket.


Vissa saker som man tycker borde vara självklara att vara med i filmen är helt borta.


Jaja, jag är kär i dessa böcker ändå.


Idag har jag inte så mycket feber iaf:) Det är skönt:)


Jag blir aldrig sjuk, mitt immunförsvar är jätte starkt. Jag har inte haft en enda barnsjukdom, trots att jag lekt med andra barn som varit sjuka.


Det är är min kropps sätt att säga ifrån. Säga "Stopp! Nu kör du för hårt! Vila ut!".


Jag lever ett stressigt liv. Det är saker som måste göras hela tiden. Jag sover och äter inte ordentligt.


Men det finns ingen tid för att vila och ta det lugnt. Ingen tid alls...


Puss hejs<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0