Ord utan betydelse?

"Vi kan väl fortsätta vara vänner?"


Alla mina kompisar som blivit dumpade har hört de orden, så även jag. Alla mina kompisar har sedan blivit ignonerade, trots att personen som dumpade var den som ville fortsätta vara vän.

Är det här en sak som man bara säger för att det låter bra? Det verkar som det. För inte tar mitt ex kontakt med mig även fast det var han som sa att ville vara fortsätta vara min vän. Och så har ju även mina kompisars ex gjort.


Men varför säger man dessa saker egentligen? Gör det en glad? Känner man sig snällare?


Jag vet inte.


Nu fattar ju jag att mitt ex hatar mig, och det finns ju ingen anledning till att prata med en idiot med mig längre. Men att gå från att prata varje dag till att inte prata alls är faktist ett ganska stort steg.


Blir det lättare eller svårare om man fortsätter hålla kontakten med sitt ex? Både och tror jag.


Har man kontakt, kanske man blir van vid att det bara är en vän och det blir lättare att gå vidare. Men samtidigt kanske det är svårt att ha kontakt med någon som man fortfarande älskar.


Men om man inte har kontakt kanske man mår bra för stunden. Sen när man väl ser minsta lilla grej av exet blir det mycket plågsamt. Men samtidigt kanske det blir lättare att smälta personen om man inte ser något ifrån den.


Men vad är så bäst? Jag vet inte. Kanske en blandning? Lite kontakt, men inte så mycket.


Att vara singel har både fördelar och nackdelar.

Fördelarna är att man har hur mycket tid som helst för vänner. Man behöver inte tänka på vad partnern tycker och tänker om saker man gör. Kanske var ett intresse som man älskade något som partnern hatade. Kanske en vän man tar upp kontakten med som inte partnern tyckte om.


Nackdelarna är ju att man inte har någon att älska på det lite speciella viset. Att man känner en saknad efter någon. Man kanske känner sig ensam, att ingen älskar en.


Jag föredrar förhållanden. Jag är sån som person. Frågan är bara när jag ska finna The Man Of My Life...


Puss hejs<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0